Jak wybrać sklep jeździecki?

Jeszcze 20 lat temu rynek jeździecki w Polsce nie był tak mocno rozwinięty jak dzisiaj. Raptem funkcjonowało kilka sklepów z niezbyt dużym, a ponad to pozostawiającym wiele do życzenia w kwestii jakości asortymentem. Jak wiadomo jednak z podstaw ekonomii popyt generuje podaż i wraz ze wzrostem zainteresowania jeździectwem zaczęło przybywać w ogromnym tempie nowych sklepów, które do dziś starają się zaspokoić potrzeby rynku. Nie jest to zadanie proste, ponieważ ilu ludzi tyle zróżnicowanych potrzeb. Jednakże, pomijając kwestie gustów w zakresie wzornictwa, kolorystyki etc. jeden aspekt jest wspólny i niezmienny dla wszystkich konsumentów. Jest to potrzeba jakości, która to daje luksus i świadomość dobrze wydanych pieniędzy. Nikt chyba nie chce wydać jakiejkolwiek sumy, choćby najmniejszej na produkt, którego trwałość będzie wątpliwa a estetyka wykonania nie będzie do przyjęcia. Zatem wiemy, że jeźdźcy potrzebują dóbr wysokiej jakości, pozostaje jednak kwestia gdzie takie dobra możemy nabyć i mieć 100% pewności, że dany produkt będzie oryginalny? Odpowiedź zdaje się prosta – w sklepie. Jakim? – tym renomowanym. Co jednak stanowi o tym, że dany sklep jest renomowany przez co godny zaufania? W dalszej części postaramy się zwrócić uwagę na kwestie wyróżniające sklepy godne zaufania od tych, które raczej powinniśmy omijać.

Powszechnie przyjęło się stwierdzenie mówiące, że jeżeli nie ma czegoś w internecie to nie ma tego w ogóle. Jest w tym wiele prawdy, dlatego też, nasze poszukiwania powinniśmy rozpocząć od wyszukania informacji o danym sklepie w wyszukiwarce. Warto zwrócić tu uwagę, na mnogość tych informacji oraz ich źródło. Funkcjonuje wiele portali zajmujących się zbieraniem opinii o produktach oraz firmach je dostarczających. Wystarczy wyszukać frazę: „nazwa sklepu opinie”, a w już w pierwszych wynikach wyszukiwania znajdziemy odpowiedź na pytanie: czy możemy zaufać danemu sklepowi czy nie. Dodać należy do tego również, funkcjonowanie sklepu w mediach społecznościowych, których użytkownicy są najbardziej srogimi i rzetelnymi recenzentami. Kolejnym etapem, chyba najbardziej oczywistym jest sprawdzenie asortymentu danego sklepu, pod kątem tego czy zaspokaja on nasze potrzeby. Duży plus, jeśli jest on bardzo kompleksowy i bogaty w ofertę wielu znanych producentów. Nie zapominamy jednak że niektóre sklepy są nastawione na specjalizację np. sprzedaż produktów jednego typu bądź jednego producenta.

Na jakie elementy zwrócić uwagę na stronie danego sklepu?

Przede wszystkim to estetyka wykonania strony internetowej, na którą składa się spójność merytoryczna i estetyczna, funkcjonowanie strony (brak błędów, zawieszeń, nieaktualnych treści/odnośników). Świadczy to o tym, że dany sklep na bieżąco prowadzi sprzedaż w internecie i dba o swoich klientów. Pomyślmy jeśli ktoś zaniedbuje te kwestie to czy możemy być pewni, informacji zawartych na stronie i tego, że nasza paczka w przypadku zamówienia internetowego dojdzie na czas i w postaci, w której złożyliśmy zamówienie? Odpowiedź nasuwa się sama.

Sprawdźmy czy na stronie podane są dane pozwalające zidentyfikować danego przedsiębiorcę tj. nazwa przedsiębiorstwa , adres, telefon, e-mail, NIP, regon opcjonalnie wpis do KRS, konto bankowe. Czym więcej informacji tym lepiej.

Zwróćmy również uwagę na to czy dana firma jawnie oznajmia respektowanie praw konsumenta, które wynikają z polskiego prawa. Np. przynajmniej 14 dniowy termin, w którym możemy odstąpić od umowy zawartej na odległość. Wymienić towar bądź go zwrócić. Złożyć reklamację i w jakim trybie to się odbywa. Jeśli przedsiębiorca wyraźnie zaznacza tego typu informacje na stronie daje nam to dużą gwarancję, że ma to pokrycie w stanie faktycznym jego funkcjonowania.

Jeśli sprawdziliśmy te wszystkie rzecz, a sklep oferuje możliwość złożenia zamówienia poprzez internet, warto przed zakupem skontaktować się z danym sklepem telefonicznie bądź jak to staje się coraz bardziej popularne za pośrednictwem chata na stronie sklepu. Zobaczmy jak wygląda obsługa Klienta, jeśli nie możemy się dodzwonić, bądź uzyskać odpowiedzi na czacie powinna zapalić się nam w głowie lampka alarmowa. Mówi to wiele o kwestii podejścia przedsiębiorstwa do klienta. Nawet jeśli w danym momencie nie możemy uzyskać informacji powinniśmy mieć możliwość Jej pozostawienia, na czacie, mailu bądź co już nie jest tak popularne na poczcie głosowej.

Źródło: flickr.com Autor: Hamza Butt

Poza tym warto zwrócić uwagę na doświadczenie danego przedsiębiorstwa, fachowość obsługi, a także obsługę posprzedażową.

Przestrzegając powyższych punktów możemy być praktycznie pewni, że będziemy zadowoleni z wyboru danego sklepu. Pozwoli nam to na odrzucenie firm, które nie są rzetelne z jakiś powodów bądź posiadają produkty niskiej o nie akceptowalnej przez większość jeźdźców jakości.

Jeden z najlepszych sklepów jeździeckich w Polsce, który sami sprawdziliśmy i którego obsługa oraz jakość stoi niezmiennie na najwyższym poziomie to Equishop, dostępny pod adresem www.equishop.com. Oprócz sklepu internetowego posiada również jeden z największych w Polsce i największy na Śląsku salon jeździecki, którego ekspozycja zajmuje powierzchnię ponad 500 metrów kwadratowych.